Arta complexă a retailului. Astăzi, industria oului

Consumatorul român (ştiţi, ăla care dezechilibrează balanţa comercială a ţării),  nesătul cum îl ştim ( e ăla care asigură o falsă creştere economică – cea mai mare din Europa acum, în 2017 – pentru că e o creştere bazată pe consum) strâmbă din nas la un ou simplu:

-  Pfua! Ce-i ăsta: doar un ou?! Mie daţi-mi ouă speciale, potrivite toanelor mele. Uite, azi dimineaţă m-am sculat cu o formidabilă poftă de lucernă. Îmi venea să ies pe câmp, pe toloacă (cum zic bucovinenii)! Ah, lucerna! Ah, luteina! Mmmmm! Ah, lucerna mustind de luteină! Mai am ceva în macula retiniană, dar cum sunt prizonier al poftelor sălbatice, vreau mai mult, vreau totul acum !

Dar producătorul, mereu cu ochii aţintiţi spre onoratul public consumator, este prezent cu o ofertă pe măsură: Ouă ochioase, îmbogăţite cu lucernă ! Adică voiam să zic cu luteină din lucernă. Înţelegeţi.... luteina e în ochi, ouăle sunt ochioase ... aţi prins legătura?

Iar aceste ouă ochioase nu se consumă oricum, ci cum recomandă producătorul: prin fierbere, prăjire sau în diverse preparate culinare, ce credeaţi voi? Nicidecum altfel, niciodată, niciunde, nicicum, noi nu, niciodată, noi nu! (Unde eşti, tu, Adriene, să ne mângâi urechile cu o baladă vehementă?...)

Şi asta nu e tot (sau, cum spun ziariştii, „şi asta pentru că”): consumatorului i se propun şi „ouă inimoase”. Sunt îmbogăţite cu omega 3! (ouă v3.0, noua generaţie faţă de ouă v2).

Temă pentru acasă: explicaţi de ce ouăle cu omega 3 sunt „inimoase”. Material didactic: 17 seminţe de in, un ciorchine de struguri şi 100 g arpacaş.

 

Emil Bojin (după o idee de Costel Stanciu), oct. 2017

Parteneri

ECC RomaniaComisia EuropeanaBEUCConsumer ChampionA.N.P.C.Uniunea EuropeanaParlamentul EuropeanGrupul Consultativ pentru servicii financiare nebancareTrusted.roSeoMark