Black Friday in Anglia

Dr. Ec. Emil Bojin

 

Asociaţia consumatorilor din Marea Britanie, care publică populara revistă Which?,  a realizat o cercetare privind ofertele de Black Friday (BF) de la promoţia BF de anul trecut, urmărindu-se preţul acestora cu 6 luni înainte şi după celebra Vinere Neagră

În mod esenţial, se constată că 95% din  produse sunt mai ieftine (sau la fel) în restul anului. Au fost urmărite 83 de produse. Printre comercianţii analizaţi se numără Currys PC World, Amazon şi John Lewis, la care s-a găsit că doar 5% din produse erau mai ieftine de BF decât în restul anului.

La 61% din produse s-a identificat cel puţin o zi în care preţul a fost mai mic sau egal cu cel din oferta de BF de anul trecut.

Când s-a analizat perioada de o săptămână de înainte şi de după BF, Which? a constatat că 74% din produse erau mai ieftine (sau la acelaşi preţ) în cele 6 luni care au urmat.

Câteva exemple:

-                      Un set de difuzoare Samsung HW-MS650 a fost la preţul de 299£ la firma Currys PC World de Black Friday, dar în următoarea lună preţul a scăzut cu 49£ pentru cel puţin 5 zile, iar în următoarele 6 luni produsul s-a vândut la 279,97£ cel puţin în 13 ocazii.

-                      Un aparat de preparat cafeaua DeLonghi Autentica Cappucino Bean-to-Cup a costat 399£ la firma John Lewis de Black Friday, dar a fost mai ieftin în 64 de zile în perioada de 6 luni care au urmat, iar în 35 de ocazii a costat doar 368£.

-                      Un uscător Indesit IDC8T3B de la firma Currys PC World a fost cu 20£ mai ieftin la doar două săptămâni înainte de BF.

 

Un reprezentant al organizaţiei Which? a declarat că acest eveniment comercial este mai mult publicitate şi mai puţin reduceri semnificative de preţ. Bineînţeles, firmele luate în cercetare au contestat rezultatele acesteia, motivele fiind deosebit de inventive.

Recomandările asociaţiei consumatorilor britanici pentru momentul BF sunt următoarele:

-          Nu cumpăraţi la primul impuls! Stabiliţi-vă ce anume doriţi, în mod precis, şi cât sunteţi dispuşi să cheltuiţi; gândiţi-vă la acestea înainte de începerea ofertelor;

-          Nu intraţi în panică şi nu regretaţi că aţi pierdut o bună ofertă; este foarte posibil să găsiţi produsul la fel de ieftin şi după BF;

-          Aflaţi dinainte ce oferte se pregătesc: abonaţi-vă la newsletter-ul firmei sau uitaţi-vă pe paginile de internet ale acesteia, înainte de BF;

-          Folosiţi comparatoarele de preţuri on-line înainte de BF, pentru a vă convinge că aveţi în faţă o afacere bună;

-          Nu vă încredeţi întotdeauna în comentariile pe care le găsiţi pe pagina de internet a firmei – o cercetare a organizaţiei Which? a constatat că există un mare risc ca cititorii să fie induşi în eroare de comentarii false;

-          Luaţi în considerare preţul, şi nu diferenţa; nu întotdeauna oferta este un chilipir doar pentru că spune că economia este mare; totul depinde de preţul mare luat ca termen de comparaţie, care poate fi, de exemplu, preţul recomandat de producător cândva în trecut, eventual când abia s-a lansat produsul.

-          Faceţi o listă cu diversele firme care vând acelaşi produs. În ziua de BF se întâmplă ca unele site-uri de internet să se blocheze din cauza numărului mare de solicitări; de asemenea, unele produse nu se mai găsesc, stocul epuizându-se foarte rapid. În aceste situaţii puteţi folosi lista pregătită pentru a accesa alţi comercianţi unde puteţi să găsiţi produsul căutat.

-          Dacă produsul căutat face parte din categoria „electronice”, cum sunt telefoanele inteligente, televizoarele sau tabletele, trebuie să ştiţi că majoritatea fabricanţilor lansează un nou model în fiecare an. Ei vor face tot posibilul să vă ispitească cu noile modele, dar cele vechi („bătrâne” doar de un an) pot fi încă disponibile, foarte potrivite nevoilor dvs. şi, lucru important, incluse în oferta de BF.

-          Fiţi atenţi la mărcile puţin cunoscute! Deşi un televizor poate avea etichete cu  4K (o rezoluţie de 3.840 x 2.160 pixeli, adică de 4 ori mai mult decât un televizor HD) şi HDR (High Dynamic Range – tehnologie care permite o gamă mai mare de culori şi o strălucire mai puternică a imaginii), aceasta nu înseamnă că va avea aceeaşi imagine ca un televizor de marcă bine cunoscută. Iar dacă este bine cunoscută, înseamnă că există motive pentru această celebritate.

 

 

Trebuie să precizăm că Asociaţia consumatorilor din Marea Britanie datează din anul  1957 şi are 1,3 milioane de membri, care plătesc o cotizaţie lunară de 9,75£. Ea foloseşte aproximativ 900 de salariaţi permanenţi (ocupaţi în special cu teste comparative în laboratoarele proprii), fiind din acest punct de vedere cea mai puternică asociaţie de consumatori din … Uniunea Europeană...

-->

Proiecte

Centrul European al Consumatorilor din RomâniaFii un pacient activBugetul FamilieiTotul despre DAE

Parteneri Media

Antena 1Kanal DEva.ro | Internet la femininSanatatea BuzoianaComunicate de presaLion MentorTomis NewsGradinite BucurestiTatiCool

Facebook

Parteneri

ECC RomaniaComisia EuropeanaBEUCConsumer ChampionA.N.P.C.Uniunea EuropeanaParlamentul EuropeanGrupul Consultativ pentru servicii financiare nebancareTrusted.roSeoMarkFundația Mâine va fi mai bine