Eliminarea roaming-ului, o promisiune încă îndepărtată

Biroul European al Uniunilor de Consumatori, organizaţie din care face parte şi APC România, a emis un comunicat de presă în care atrage atenţia asupra unor neajunsuri care persistă în ce priveşte preţurile apelurilor de tip roaming.

Votul din Parlamentul European a pus nota finală pe interdicţia taxării apelurilor roaming pe cuprinsul Uniunii Europene şi întăreşte dreptul cetăţenilor europeni la un internet deschis şi neutru. BEUC, care a pledat de multă vreme pentru ambele ţinte, îşi exprimă regretul că documentul final conţine o serie de incertitudini şi alte zone de vid juridic importante.

În mod precis, anunţatul sfârşit al roamingului la mijlocul anului 2017 depinde de reforma de ansamblu a pieţei de telecomunicaţii, cu alte cuvinte de conexiunile dintre diferiţii operatori telefonici în scopul de a oferi servicii de roaming, un proiect care are puţine şanse să fie terminat la timp. În afară de aceasta, operatorii au în continuare dreptul să impună practici care nu eliberalizează complet Europa de cheltuielile abonatului telefonic itinerant.

Dna Monique Goyens, directoarea generală a BEUC, a comentat astfel: „Roamingul este ceva absolut pe dos faţă de Europa actuală, unde frontierele dintre pieţe nu mai există şi unde se poate circula în mod liber. Consumatorii doresc eliminarea cheltuielilor de roaming, pur şi simplu. Dar persistă probleme, iată un singur exemplu: a permite operatorilor să limiteze drepturile abonaţilor care călătoresc frecvent nu înseamnă deloc înfăptuirea promisiunii de a elimina roamingul de pe piaţa unică europeană.

Cu siguranţă, reducerea tarifelor pentru folosirea telefoanelor mobile în afara ţării, până în aprilie 2016, este o veste bună, dar este doar jumătate de drum. O Europă fără roaming depinde de o reformă majoră a pieţei de telecomunicaţii, o sarcină gigantică pentru un termen de doar 13 luni.

Accesul la un internet liber este acum un drept recunoscut pentru toţi consumatorii europeni. Dar şi aici, persistă o serie de lacune. De exemplu, furnizorii de internet pot în continuare să excepteze de la măsurile de limitare a traficului giganţii precum Facebook sau Youtube, ca urmare, conţinutul anumitor companii va continua să fie accesibil consumatorilor, chiar dacă au depăşit volumul de date din contract. Astfel, firmele noi sau sau serviciile inovatoare riscă să se rămână în afara pieţei, iar consumatorii vor fi privaţi de posibilitatea de a alege pe o piaţă concurenţială. Rezolvarea acestor practici cu caracter discriminator va depinde în viitor de autorităţile naţionale.”

-->

Proiecte

Centrul European al Consumatorilor din RomâniaFii un pacient activBugetul FamilieiTotul despre DAE

Parteneri Media

Antena 1Kanal DEva.ro | Internet la femininSanatatea BuzoianaComunicate de presaLion MentorTomis NewsGradinite BucurestiTatiCool

Facebook

Parteneri

ECC RomaniaComisia EuropeanaBEUCConsumer ChampionA.N.P.C.Uniunea EuropeanaParlamentul EuropeanGrupul Consultativ pentru servicii financiare nebancareTrusted.roSeoMarkFundația Mâine va fi mai bine