Filantropie

Citim în presă despre reacţiile agenţiilor de turism amendate de Consiliul Concurenţei pentru coordonarea comportamentului pe piaţa comercializării serviciilor turistice. Aflăm astfel că una dintre aceste firme (Happy Tour) „contribuie anual cu sute de mii de euro în taxe şi impozite la bugetul de stat, a creat şi creează permanent locuri de muncă”. (sursa: https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/reactiile-agentiilor-turism-amenda-concurentei-spune-christian-tour-primit-imunitate-1_5c3cc41fdf52022f759d1358/index.html).

Ce să înţelegem din această declaraţie? Că o firmă care plăteşte impozite nu trebuie penalizată pentru comportamentul faţă de piaţa liberă? Sau că o firmă care creează locuri de muncă trebuie scutită de rigorile legii, pentru că altfel, nu-i aşa, rămân sărmanii oameni fără lucru?

Interesant este faptul că astfel de justificări intervin aproape automat când o companie se găseşte penalizată de autorităţi. 

Cum citesc studenţii în cărţile de economie, nu este cazul să ne lăsăm mişcaţi şi să vărsăm o lacrimă: nu, o firmă există pe piaţă nu pentru a plăti impozite şi nici de dragul salariaţilor, ci doar pentru a obţine un profit. Iar această răsplată pentru efortul depus trebuie obţinută prin servicii mai bune decât cele ale concurenţilor, nu prin înţelegeri discrete cu aceştia.

 

-->

Proiecte

Centrul European al Consumatorilor din RomâniaFii un pacient activBugetul FamilieiTotul despre DAE

Parteneri Media

Antena 1Kanal DEva.ro | Internet la femininSanatatea BuzoianaComunicate de presaLion MentorTomis NewsGradinite BucurestiTatiCool

Facebook

Parteneri

ECC RomaniaComisia EuropeanaBEUCConsumer ChampionA.N.P.C.Uniunea EuropeanaParlamentul EuropeanGrupul Consultativ pentru servicii financiare nebancareTrusted.roSeoMarkFundația Mâine va fi mai bine