O nouă colaborare APC România

În data de 13 ianuarie 2016, a avut loc o întâlnire dintre reprezentanţii companiei Google, dl Theo Bertram (European policy stragegy team   & Public policy manager), împreună cu dl Dan Bulucea (Country Director), şi dl Emil Bojin, vicepreşedintele APC România. Iniţiativa a aparţinut companiei Google, care a informat că doreşte să extindă Grupul de lucru al consumatorilor de internet, grup pe care l-a înfiinţat în 2015. Din acest Grup fac parte, pe de o parte, reprezentanţii Google şi altor mari companii care oferă servicii prin internet, precum Facebook sau Uber, iar pe de altă parte reprezentanţii consumatorilor, prin asociaţiile reprezentative din ţări precum Marea Britanie, Olanda, Franţa, Belgia ş.a. APC Romania a fost selectată să fie inclusă în grupul menţionat pe baza participării sale la activităţile Biroului European al Uniunilor de Consumatori BEUC precum şi a activităţilor depuse în România de mai bine de 25 de ani.

Dl Bertram şi dl Bulucea au prezentat câteva din acţiunile Google desfăşurate în România, precum interesul Google pentru dezvoltarea companiilor locale, sau promovarea României, a culturii sale, prin detalii incluse pe hărţile Google. Sunt sprijinite acţiunile de educare a tinerilor şi a profesorilor privind utilizarea instrumentelor digitale. De altfel, copiii români se plasează în fiecare an pe locuri fruntaşe în competiţiile organizate de Google. Compania doreşte să acţioneze ca un catalizator de talente, urmărind în prezent atragerea într-un număr mai mare a fetelor în industria internetului.

Reprezentantul APC România a înfăţişat câteva probleme care constituie motive de preocupare pentru consumatorii români de servicii prin internet, printre care se numără gradul încă redus de încredere în tranzacţiile on-line. Este un fapt ilustrat de diferenţa dintre numărul celor care accesează internetul şi numărul mult mai mic al celor care fac cumpărături prin acest mediu. O plauzibilă explicaţie este încrederea redusă în seriozitatea furnizorului, a magazinelor on-line, sau în siguranţa plăţilor efectuate prin internet. De altfel, numărul mare de hackeri români care au ajuns să fie urmăriţi şi de FBI-ul american, este un motiv real de preocupare. În acest context, a rezultat ideea sprijinirii companiilor care prezintă încredere prin diverse metode, precum acordarea unei mărci de încredere de către consumatori.

Reprezentanţii Google au subliniat faptul că metodele de protejare a tranzacţiilor bancare prin internet sunt în prezent deosebit de evoluate şi că prezintă un grad mare de încredere.

O altă preocupare prezentată de APC România s-a referit la încrederea în site-urile de comparaţii, unde sunt necesare elemente de validare a ierarhiilor de produse prezentate de acestea. Astfel, consumatorii trebuie să ştie dacă firmele care vând produsele plătesc comisioane pentru a ajunge în poziţii fruntaşe, care sunt modalităţile de rezolvare a unei reclamaţii, şi alte asemenea.

Colaborarea Google cu APC România va continua de o manieră organizată, asociaţia fiind de acum inclusă în Grupul de lucru al consumatorilor de internet.

 

Întocmit,

Dr. ec. Emil Bojin

Vicepreşedintele APC România

 

-->

Proiecte

Centrul European al Consumatorilor din RomâniaFii un pacient activBugetul FamilieiTotul despre DAE

Parteneri Media

Antena 1Kanal DEva.ro | Internet la femininSanatatea BuzoianaComunicate de presaLion MentorTomis NewsGradinite BucurestiTatiCool

Facebook

Parteneri

ECC RomaniaComisia EuropeanaBEUCConsumer ChampionA.N.P.C.Uniunea EuropeanaParlamentul EuropeanGrupul Consultativ pentru servicii financiare nebancareTrusted.roSeoMarkFundația Mâine va fi mai bine