Vehicule autonome si conectate

Autoturismele și autovehiculele conectate

 

Adunarea Generală BEUC, 17 și 18 mai 2018

 

Conducerea autonomă și conectată va produce mari schimbări într-un sector în care siguranța consumatorilor este în pericol (accidentele de trafic sunt o cauză majoră de deces și rănire în Europa), dar și în cazul în care consumatorii cheltuiesc foarte mult din timp (ați numărat numărul de ore petrecute într-o mașină pe an?) și bani (autoturismele, întreținerea acestora, asigurarea lor reprezintă o parte importantă a bugetului gospodăriei ). Nu mai vorbim de relația emoțională pe care o dezvoltă unii cu mașinile.

Mai multe evoluții majore vor trebui examinate din perspectiva consumatorului și va fi important ca organizațiile consumatorilor să fie gata să influențeze discuțiile de reglementare, dar și schimbările de pe piață care vor interveni.

 

Despre ce vorbim?

Vehiculul conectat este un vehicul care dispune de dispozitive care permit comunicarea cu alte dispozitive, atât în ​​interiorul cât și în exteriorul vehiculului, cu alte vehicule, cu infrastructura și internetul.

Mașina automată este un vehicul care permite controlarea unor funcții de conducere (semi-automată) sau a tuturor funcțiilor de conducere (complet automatizată) fără supraveghere sau intervenţie umană.

 

Dincolo de modă - care sunt beneficiile și riscurile consumatorilor?

Conducerea autonomă - toată lumea vorbește despre asta, dar ce înseamnă pentru consumatori? În anii următori, sectorul automobilelor se va schimba radical, oferind mașini care se conduc singure, precum și noi servicii de mobilitate pe Internet pentru consumatori.

Beneficiile potențiale sunt largi , cum ar fi un confort sporit și prevenirea accidentelor. Va fi mai ușor să parcheze o mașină automată și șoferii ar putea avea mai mult timp liber pentru a avea grijă de alte lucruri , cum ar fi să lucreze sau să citească, fiind în același timp într-o mașină automată. Autovehiculele autonome și partajate pot contribui, de asemenea, în mod semnificativ la reducerea congestionării traficului în orașe și la reducerea emisiilor de CO2 și a emisiilor poluante.

Există totuși multe dezavantaje potențiale sau cel puțin unele întrebări legate de trecerea la conducerea conectată și automatizată:

  •         cum rămâne cu atribuirea responsabilităților în cazul unui accident care implică o mașină automatizată complet, și chiar mai mult, parțial automatizată? În ce măsură răspunde șoferul și în ce măsură este încă valabil un sistem de asigurare bazat pe răspunderea șoferilor ?
  •         Cum se asigură securitatea cibernetică la mașinile automatizate ? cum se pot  împiedica hackerii să preia controlul asupra mașinii dvs.?
  •         Cum pot coexista în siguranță vehicule complet automatizate, parțial automatizate și  cele obişnuite?
  •         Ce „instrucțiuni“ etice ar trebui să se dea unei maşini automate în caz de accident, sau mai direct vorbind: alegem să rănim copilul sau persoana în vârstă?

 

Comunicarea UE va fi publicată în curând ; ceea ce lipsește

Comisia Europeană intenționează să emită o comunicare privind autovehiculele conectate și autonome în mai 2018. Suntem îngrijorați că comunicarea nu va conține niciun fel de propuneri de perspectivă pentru a elimina lacunele actuale din legislație.

Alte propuneri conexe, cum ar fi actul de securitate cibernetică și viitoarea comunicare a Comisiei privind inteligența artificială, vor fi insuficiente pentru a rezolva problemele.

În ceea ce privește concurența în domeniul automobilelor, există semne preocupate că, în absența unor măsuri de reglementare rapide, industria automobilelor va bloca piața cu anumite opțiuni tehnologice care vor împiedica actorii independenți (cum ar fi furnizorii de servicii de mobilitate sau meseriaşii independenți) să vină cu idei inovatoare și atractive pentru consumatori.

Dezbaterea publică la nivel european este, de asemenea, în urmă cu discuțiile despre schimbările etice. În Germania, o Comisie de etică a prezentat deja raportul său final pe această temă în 2017.

 

Science fiction sau un produs care vine în curând ?

Există mari incertitudini cu privire la momentul când astfel de vehicule vor intra pe piaţă. Vehiculele conectate sunt deja disponibile (GPS, parcare asistată, mașini echipate cu senzori ... ). Deși este puțin probabil ca vehiculele automate să fie disponibile pe termen foarte scurt consumatorilor (de exemplu, în următorii 5 ani), este de așteptat ca primele modele complet automatizate să fie disponibile până în 2025 și că toate autoturismele noi să devină pe deplin autonome pe termen mediu (până în 2040). Există prototipuri, iar companiile dezvoltă în prezent algoritmi necesari pentru a face față situațiilor de conducere complexe.

 

 

Este mai mult decât să cumpărați alte mașini - este vorba de noi modele de transport

Odată ce aceste autoturisme complet autonome devin disponibile, se pot anticipa și schimbări enorme în ceea ce privește modelele de proprietate: proprietatea individuală poate deveni neatractivă în comparație cu modelele Pay-per-Use și mobilitatea ca servicii (MaaS), cum ar fi partajarea autoturismelor, alternative de taxi și închirieri de mașini între persoane.

-->

Proiecte

Centrul European al Consumatorilor din RomâniaFii un pacient activBugetul FamilieiTotul despre DAE

Parteneri Media

Antena 1Kanal DEva.ro | Internet la femininSanatatea BuzoianaComunicate de presaLion MentorTomis NewsGradinite BucurestiTatiCool

Facebook

Parteneri

ECC RomaniaComisia EuropeanaBEUCConsumer ChampionA.N.P.C.Uniunea EuropeanaParlamentul EuropeanGrupul Consultativ pentru servicii financiare nebancareTrusted.roSeoMark