Organizație apolitică, non-profit
Singura organizație membră a BEUC, din România
Din 1990 în protecția consumatorilor
Amza Pellea, Ştefan Iordache, Ovidiu Iuliu Moldovan, Adrian Pintea, Liviu Tudan, Irina Nicolau, Florian Pittiş, Gina Patrichi, Anda Călugăreanu, Mircea Veroiu, pentru a numi câţiva artişti trecuţi pe cealaltă lume, ar fi fost profund jigniţi de modul cum îşi face reclamă spitalul privat Sanador.
Există câteva subiecte de care o persoană decentă nu se atinge. Nu facem jocuri de cuvinte, nu glumim pe seama copiilor noştri sau a mamei care ne-a născut. Nu ne jucăm cu vorbe isteţe referindu-ne la boli grave, precum cancerul. Dar iată că acest bun simţ nu există la Sanador. Clinica privată îşi face publicitate jucându-se cu vorbele, şi încă scrise. O reclamă recentă ne înfăţişează o femeie care şi-a pierdut părul în urma tratamentului anticancerigen (pe partea stângă, iar pe partea dreaptă se sugerează o vindecare), însoţită de un text, care privit din depărtare sună astfel:
BATEM ORICE CANCER
Câţi bolnavi n-au citit oare cuprinşi de tulburare această afirmaţie?! S-au apropiat, au văzut că salvarea este la Sanador şi s-au îndreptat acolo plini de speranţă. Dar, vai, dacă ar fi privit mai atent şi mai ales mai de aproape, ca să vadă şi literele mici, ar fi citit cu totul altceva:
ne BATEM cu ORICE CANCER
Iar o bătălie nu este întotdeauna câştigată… A se vedea lista de mai sus.
Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii arată clar la art. 9 lit. c) că se pedepseşte exploatarea de către comerciant a unei situații nefericite sau a unei circumstanțe speciale, de o asemenea gravitate încât afectează raționamentul consumatorului mediu şi de care comerciantul este conştient, în scopul influențării deciziei consumatorului cu privire la produs.
Dr. Ec. Emil Bojin