Filantropie

Citim în presă despre reacţiile agenţiilor de turism amendate de Consiliul Concurenţei pentru coordonarea comportamentului pe piaţa comercializării serviciilor turistice. Aflăm astfel că una dintre aceste firme (Happy Tour) „contribuie anual cu sute de mii de euro în taxe şi impozite la bugetul de stat, a creat şi creează permanent locuri de muncă”. (sursa: https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/reactiile-agentiilor-turism-amenda-concurentei-spune-christian-tour-primit-imunitate-1_5c3cc41fdf52022f759d1358/index.html).

Ce să înţelegem din această declaraţie? Că o firmă care plăteşte impozite nu trebuie penalizată pentru comportamentul faţă de piaţa liberă? Sau că o firmă care creează locuri de muncă trebuie scutită de rigorile legii, pentru că altfel, nu-i aşa, rămân sărmanii oameni fără lucru?

Interesant este faptul că astfel de justificări intervin aproape automat când o companie se găseşte penalizată de autorităţi. 

Cum citesc studenţii în cărţile de economie, nu este cazul să ne lăsăm mişcaţi şi să vărsăm o lacrimă: nu, o firmă există pe piaţă nu pentru a plăti impozite şi nici de dragul salariaţilor, ci doar pentru a obţine un profit. Iar această răsplată pentru efortul depus trebuie obţinută prin servicii mai bune decât cele ale concurenţilor, nu prin înţelegeri discrete cu aceştia.

 

Știri

Fii alături de APC!

Fii alături de APC!

MONITORUL PRETURILOR

MONITORUL PRETURILOR

pag_apaConsumer Law ReadyECC-Net-Travel-App

Proiecte

Centrul European al Consumatorilor din RomâniaFii un pacient activ

Parteneri Media

Antena 1Kanal DLion MentorTomis NewsGradinite Bucuresti

Facebook

Parteneri

Cristina TenuInfluencerECC RomaniaZiarul de BucurestiComisia EuropeanaBEUCUniunea EuropeanaFundația Mâine va fi mai bineTrusted.roSeoMark