Organizație apolitică, non-profit
Singura organizație membră a BEUC, din România
Din 1990 în protecția consumatorilor
Comisia Europeană a adoptat astăzi a treisprezecea actualizare a listei comunitare a transportatorilor aerieni interziși în Uniunea Europeană, care cuprinde acum două țări în plus. Toate companiile aeriene din Sudan și Filipine au fost incluse pe listă ca urmare a evaluării siguranţei acestor transportatori de către Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI). Actualizarea ridică parţial, în anumite condiţii, restricţiile asupra Air Koryo din Republica Populară Democrată Coreeană și TAAG din Angola, restricţionând în schimb activităţile companiei Iran Air.
Vicepreședintele Comisiei Europene, Siim Kallas, responsabil cu transporturile, a declarat: „Siguranța este pe primul plan. Suntem gata să ajutăm țările care au nevoie să-și dezvolte capacitățile tehnice și administrative pentru a asigura respectarea normelor necesare în aviația civilă, dar nu putem lăsa să zboare în UE companii aeriene care nu respectă toate normele de siguranță internaționale.”
Vezi site-ul web al Comisiei.
Prin această actualizare, compania Air Koryo, titulară a unei licențe emise în Republica Populară Democrată Coreeană și supusă unei interdicții de operare începând din martie 2006, este autorizată să reia activitățile în UE cu două aeronave dotate cu echipamentul necesar pentru respectarea normelor internaționale obligatorii și în urma supravegherii corespunzătoare a autorității competente. Restul flotei sale rămâne supusă interdicției de operare în UE.
Comisia recunoaște progresele înregistrate de transportatorul aerian TAAG Angola Airlines, autorizându-l să opereze în anumite condiții stricte, cu anumite aeronave, către toate destinațiile din UE și nu doar către Lisabona.
Autoritatea aeronautică civilă din Angola este chemată să intensifice supravegherea tuturor transportatorilor aerieni și să continue recertificarea celorlalți transportatori angolezi care rămân sub interdicție în UE.
Comisia interzice toate operațiunile transportatorilor aerieni sudanezi datorită performanțelor slabe în materie de siguranță ale autorității aeronautice civile din această țară care continuă să încalce standardele internaționale în domeniul supravegherii. Comisia ia notă de eforturile recente ale autorităților competente de a reforma sistemul aeronautic civil din Filipine, de măsurile luate pentru remedierea deficiențelor de siguranță semnalate de Autoritatea Aeronautică Federală FAA din Statele Unite și de OACI, precum și de măsurile luate de doi transportatori − Philippines Airlines și Cebu Airlines − pentru asigurarea siguranței zborurilor. Comisia este gata să ajute Filipinele la remedierea gravelor deficiențe de siguranță. Având în vedere serioasele probleme de siguranță identificate de OACI în ceea ce privește autoritățile competente, Comisia cu suportul unanim al Comitetului pentru Siguranța Aeriană este obligată să aplice principiul precauției și să impună o interdicție de operare pentru toți transportatorii aerieni autorizați în Filipine. Comisia este gata să sprijine autoritățile filipineze și să efectueze o vizită în arhipelag.
În urma analizării siguranței zborurilor Iran Air în UE prin verificări la sol ale aparatelor companiei în Comunitate, ținând cont de dovezile de incidente și accidente grave suferite de transportator și de supravegherea insuficientă din partea autorității competente în ultimul an, Comitetului pentru Siguranța Aeriană a decis în unanimitate să limiteze operațiile Iran Air către UE. Transportatorul va fi autorizat să folosească doar anumite aeronave pentru zborurile către Europa. Comisia va vizita Iranul în lunile următoare pentru a verifica supravegherea exercitată de organizația iraniană în domeniul aviației civile și situația Iran Air în materie de siguranță.
Concluziile unei vizite recente a Agenţiei Europene de Siguranţă a Aviaţiei în Albania relevă că autoritatea competentă trebuie să-și consolideze capacitatea de a asigura supravegherea transportatorilor aerieni cărora le acordă licențe. Comisia a solicitat autorităților competente să ia măsuri rapide de remediere a acestor probleme. Comisia va urmări situația îndeaproape.
Comisia analizează îndeaproape performanțele transportatorilor aerieni egipteni. O vizită întreprinsă în Egipt pentru a verifica funcțiile de supraveghere ale autorității aviației civile și performanțele anumitor transportatori a demonstrat că autoritatea își exercită corect îndatoririle. Comisia va continua să colaboreze îndeaproape cu această autoritate pentru a asigura implementarea ameliorărilor propuse.
În prezent, lista comunitară cuprinde trei transportatori ale căror operațiuni sunt în totalitate interzise în Uniunea Europeană: Ariana Afghan Airlines din Afganistan, Siem reap Airways International din Cambodgia și Silverback Cargo Freighters din Rwanda.
Au interdicție toți transportatorii – în total, 278 de companii – din 17 țări: Angola, Benin, Republica Democratică Congo, Djibouti, Guineea Ecuatorială, Gabon (cu excepția a trei transportatori care operează cu anumite restricții și condiții), Indonezia, Kazahstan (cu excepția unui transportator care operează cu anumite restricții și condiții), Republica Kârgâzstan, Liberia, Filipine, Republica Congo, Sierra Leone, São Tomé şi Principe, Sudan, Swaziland și Zambia; 10 transportatori sunt autorizați să opereze sub anumite restricții și în anumite condiții: Air Koryo din Republica Populară Democrată Coreeană, TAAG Angola Airlines, Air Astana din Kazahstan, Iran Air din Iran, Gabon Airlines, Afrijet și SN2AG din Gabon, Air Bangladesh, Air Service Comores și Ukrainian Mediterranean Airlines din Ucraina.