Cumpărătorii online din România nu mai sunt obligați să returneze produsul în ambalajul original

Dacă ai cumpărat măcar o dată online, sigur ai văzut această precizare undeva pe site-ul respectiv, fie în pagina de Termeni și condiții, fie în cea despre condițiile de retur: „Produsul se returnează numai în ambalajul original”.

Până acum, această prevedere era ilegală doar conform interpretării legislației și prin practica Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC). În 30 octombrie 2015, un nou act normativ (Legea 249/2015 care a abrogat HG 621/2005): acum nu doar că lucrurile sunt mai clare, ci și se prevăd amenzi semnificative dacă magazinele vor cere ambalajul original înapoi.

Potrivit noii Legi 249/2015:

„Art. 16, punctul 8 – Se interzice condiţionarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrarea ambalajului.”

Legea se adresează mai mult companiilor producătoare de ambalaje, dar articolul 16 este în mod clar adresat magazinelor și este complet în favoarea cumpărătorilor online și offline.

Nerespectarea acestei prevederi se sancționează cu amendă de la 15.000 la 25.000 de lei.

CITEȘTE DETALII DESPRE NOUA LEGE PE BLOG-UL TRUSTED

(https://www.trusted.ro/blog/legislatie-ambalajul-original/)

pag_apaConsumer Law ReadyECC-Net-Travel-App

Proiecte

Centrul European al Consumatorilor din RomâniaFii un pacient activ

Parteneri Media

Antena 1Kanal DLion MentorTomis NewsGradinite Bucuresti

Facebook

Parteneri

Cristina TenuInfluencerECC RomaniaZiarul de BucurestiComisia EuropeanaBEUCUniunea EuropeanaFundația Mâine va fi mai bineTrusted.roSeoMark