Organizație apolitică, non-profit
Singura organizație membră a BEUC, din România
Din 1990 în protecția consumatorilor
Când eşti într-un magazin din Bruxelles, sediul Comisiei Europene şi al Parlamentului Uniunii Europene, te-ai aştepta să găseşti produse din mai toate statele membre, nu-i aşa? Ei bine, nu-i aşa!
Există o puternică propagandă pentru produsele belgiene, manifestată la Carrefour, Delhaize (care în România are denumirea Mega Image) şi altele. Să le vedem, iar apoi să găsim o explicaţie.
1. A mânca bine înseamnă a mânca belgian.
2. Gama de îngheţate "Belgienii": o comoară naţională ... ... ...
3. Şase sfaturi pentru a mânca produse belgiene.
4. Brânzeturile belgiene şi bio sunt ţinute la mare onoare.
5. În prezent, 1/5 dintre brânzeturile cumpărate de la Carrefour sunt belgiene.
6. Carnea de la Carrefour este 95% belgiană ... ... ...
7. Vacile noastre sunt hrănite pe baza unei alimentaţii belgiene ... ... ...
Aşadar, belgienii se mândresc că mănâncă hrană belgiană. Pe lângă caracterul vădit naţional al acestei situaţii, trebuie să adăugăm şi criteriile de natură ecologistă: produsele fiind locale, se emite mai puţin CO2 cu transportul lor.
Dar avem aceeaşi situaţie şi cu produsele franţuzeşti. Dulpă cum se vede în imaginea următoare, o firmă care produce chifle pentru hamburgheri (invenţie germană? americană?) ne informează că "este o fabricaţie 100% franţuzească".
Să adăugăm faptul că mândria de a consuma produse locale este justificată, în Belgia, prin prisma ecologică: s-au eliminat noxele, începând cu dioxidul de carbon, generate de transportul alimentelor de la mari distanţe. Astfel, s-a pus umărul la salvarea planetei, obiectiv central în politicile de azi.