Parcare

Un drept al consumatorilor  prevăzut în legislaţia naţională este acela de a avea acces la pieţe care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate.

În cazul pe care-l discutăm mai jos, constatăm că Primăria consideră ca fiind un astfel de „serviciu de calitate” parcarea contra cost în Bucureşti. Calitatea se observă cu uşurinţă: dungi trasate pe stradă, în culoarea albastru, panouri care informează despre obligaţia achitării unei taxe de parcare, alături de preţioase îndrumări despre cum se efectuează această plată.

În calitate de consumator nu putem să nu ne întrebăm ce primim în schimbul acestei cheltuieli.  Unii ar spune: dar nu se vede? Locul de parcare! Dar locul acela exista şi înainte de această recentă decizie, numai că, dintr-o dată, nu mai este accesibil gratuit.

Revenim cu întrebarea: ce primeşte bucureşteanul în schimbul acestei noi taxe? Răspunsul ni-l dă domnul Primar General: ”Trebuie să facem asta în toată zona centrală, suntem undeva la 20.000 şi mai trebuie să facem 80.000 – 90.000 de locuri plătite”. De ce trebuie? Cine-l obligă? A promis cumva în campania electorală aşa ceva?  ”Planul nostru este să nu mai existe locuri de parcare gratuite”, declară domnia sa cu deplină inocenţă. Ne întrebăm din nou: a prezentat acest plan înainte de vot?

Nu vedem aici mare interes pentru locuitorii Capitalei, votanţii domnului Primar General. Aici este vorba de o atitudine de-a dreptul rapace, când ne gândim la aceste noi taxe, ca şi de o antipatie acută faţă de deţinătorii de maşini. Iar atunci, ne întrebăm: la ce bun să ai o maşină, dacă folosirea ei este tot mai restricţionată? Poate se întorc vremurile când aveam dreptul la 40 l de benzină pe lună, dar nu şi dreptul de a circula iarna? Sau vara, în orice duminică? Dar mai bine ne oprim, să nu-i dăm idei domnului Primar General.

Că este vorba despre limitarea folosirii automobilului se vede şi din altă decizie: cea de a înconjura eventualele locuri de parcare cu numeroşi stâlpi, după cum se vede  în imaginea de mai jos. Cine beneficiază de această decizie? În mod sigur nu automobiliştii, dar în mod sigur, firma care a plantat stâlpii…

”Mă bucur că bucureştenii au înţeles”, susţine cu aceeaşi inocenţă domnul primar.  Iar aici, o nouă întrebare se naşte: de unde ştie dânsul că bucureştenii au înţeles şi acceptă aceste noi taxe? A făcut un sondaj? A primit mulţime de mesaje de felicitare prin internet?

Domnia sa a afirmat că „intenţia Primăriei Capitalei este să încurajeze oamenii să folosească mijloacele de transport în comun”. Foarte bine că-i încurajează, numai că  acestea merg cu întârzieri de câte o jumătate de oră. Ne permitem să  atragem atenţia d-lui primar asupra unei contradicţii: dacă mergem cu tramvaiul, de unde mai încasează primăria taxele de parcare?

Pe lângă toate acsestea, este de neînţeles faptul că actualul Primar General vine din societatea civilă, dintr-o organizaţie neguvernamentală, cum este şi Asociaţia Pro Consumatori. Ne-am  fi aşteptat, aşadar, la o atitudine mai prietenoasă faţă de cetăţenii oraşului, mai puţin birocratică, mai puţin opresivă. În realitate, nu putem să nu observăm în demersurile sale un profund aspect restrictiv şi în esenţă negativ.

pag_apaConsumer Law ReadyECC-Net-Travel-App

Proiecte

Centrul European al Consumatorilor din RomâniaFii un pacient activ

Parteneri Media

Antena 1Kanal DLion MentorTomis NewsGradinite Bucuresti

Facebook

Parteneri

Cristina TenuInfluencerECC RomaniaZiarul de BucurestiComisia EuropeanaBEUCUniunea EuropeanaFundația Mâine va fi mai bineTrusted.roSeoMark