Organizație apolitică, non-profit
Singura organizație membră a BEUC, din România
Din 1990 în protecția consumatorilor
Dr. Ec. Emil Bojin
Proiectul BRIGHT se află la jumătatea duratei de activitate, prilej cu care liderul acestui proiect, dl Vincenzo Croce, a prezentat rezultatele obţinute în faţa reprezentantului Comisiei Europene. Întâlnirea a avut loc pe data de 6 iulie 2022, la Bruxelles. Asociaţia Pro Consumatori a participat online. Proiectul îşi propune să stimuleze implicarea consumatorilor de energie în gestionarea sustenabilă a reţelelor, folo
Precizăm că acest proiect este finanţat de Comisia Europeană prin programul său de sprijinire a cercetării ştiinţifice. Lucrările sunt realizate de un consorţiu format din următoarele entităţi:
Onderzoek, Olanda
Activităţile proiectului se desfăşoară pe grupe de lucru (work group, WP). Fiecare lider de grup a prezentat obiectivele, realizările şi perspectivele respective. Aceste grupuri de lucru au următoarele definiţii:
WP1 – organizare generală
WP2 – tehnologii şi servicii inovatoare
WP3 – ştiinţele sociale în atragerea consumatorilor în DR (demand response)
WP4 – modele digitale pentru comunităţi de consumatori de energie
WP5 – modele digitale pentru flexibilitate în adaptare
WP6 – mijloace pentru gestionarea centralelor virtuale de energie
WP7 – algoritmi de inteligenţă artificială pentru validări în experimentele pilot
WP8 – diseminare şi impact
WP9 – comunicare cu alte proiecte europene
WP10 – etică şi protecţia datelor personale.
Asociaţia noastră participă la grupurile de lucru 2, 3, 7, 8 şi 9 contribuind pe de o parte cu experienţa privind cerinţele consumatorilor şi pe de altă parte la diseminarea rezultatelor obţinute.
Dintre realizările menţionate am selectat următoarele:
- s-au identificat grupurile de utilizatori şi nevoile lor specifice
- s-au proiectat mecanisme pentru tehnologii de DR şi interoperabilitate a serviciilor
- s-au identificat barierele şi stimulentele pentru angajarea consumatorilor în DR
- s-a realizat prima versiune a cadrului de angajare a consumatorilor
- s-au aplicat chestionare la consumatorii din experimentele pilot
- s-a realizat o platformă de simulare a comportamentelor consumatorilor şi a sistemului energetic general
- s-a realizat prima versiune a modelului digital
- s-au creat algoritmi de decizie privind flexibilitatea serviciilor, mai ales pentru boilere de apă caldă şi maşini electrice
- s-a realizat planul de exploatare a rezultatelor.
APC, ca reprezentant al consumatorilor, este în mod firesc interesată de mijloacele oferite consumatorilor pentru gestionarea consumului de energie electrică şi termică, pe care proiectul BRIGHT urmează să le ofere la termenele prevăzute.