Organizație apolitică, non-profit
Singura organizație membră a BEUC, din România
Din 1990 în protecția consumatorilor
În zilele de 14, 19 și 21 martie, campania Uniunii Europene – “E dreptul tău! Acționează!”, vine în universități din Iași, Cluj și Timișoara, pentru a le oferi studenților informații utile despre drepturile lor de consumatori, atunci când fac cumpărături online, sau la semnarea unui contract de credit ori a unui contract pentru servicii de telecomunicații.
“Studenții sunt azi mult mai deschiși spre tehnologie sau spre folosirea mediului online ca metodă de a face cumpărături. Dacă sunt bine informați asupra drepturilor pe care le au, ei pot evita problemele sau chiar riscul de fraudă. Din acest motiv, experții sunt aici, pentru a-i informa pe studenții din universități despre drepturile lor, la ce să fie atenți, ce informații ar trebui să găsească pe un website sau în contracte. Pentru a face cumpărături în siguranță, ei trebuie să fie mereu conștienți de drepturile lor și să acționeze pentru apărarea acestor drepturi”, a declarat Daniela Nane, ambasador al campaniei “E dreptul tău! Acționează!”.
Acțiunea de informare a fost lansată în prima săptămână a lunii martie, în Academia de Studii Economice din București (5 martie), și în Universitatea Politehnica din București (7 martie). În perioada următoare, experți în drepturile consumatorilor vor oferi informații la centrul de informare a consumatorilor din Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, pe data de 14 martie, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj – Napoca – 19 martie, și Universitatea de Vest din Timișoara – 21 martie, între orele 10:00-15:00.
Experții vor oferi studenților care vor vizita centrul de informare, detalii despre drepturile lor privind comerțul online, serviciile de telecomunicații și creditul de consum, precum și sfaturi pentru cumpărături inteligente. La acțiunea de informare, studenții vor afla, de exemplu, că:
La acțiunea de informare participă experți din cadrul Centrului European al Consumatorilor România, și al asociațiilor neguvernamentale pentru consumatori - Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, și Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România.
“Comerțul online este o metodă facilă și rapidă de a face cumpărături, și poate fi și o metodă sigură, dacă știm la ce să fim atenți. Înainte de a cumpăra online, sfătuim studenții să fie atenți ca pe website să fie afișate datele complete de identitate și de contact ale comerciantului. De asemenea, îi sfătuim să citească cu atenție condițiile generale de vânzare, și să păstreze de fiecare dată comanda. În cazul în care întâmpină dificultăți, asociațiile pentru protecția consumatorilor le pot oferi consultanță specializată și sprijin pentru soluționarea problemei lor”, a declarat Roxana Dumbravă, în numele organizaţiilor pentru consumatori APC România şi ANPCPPS România.
MAI MULTE INFORMAȚII
Campania Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor din România, “E dreptul tău! Acţionează!”, a fost lansată în iunie 2012, pentru a-i informa pe consumatorii din România despre drepturile lor de consumatori, în țară și în alte state ale Uniunii Europene.